,     



Powrót

BIP przetargi

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Napisał : Zenon Głowala (zenon.glowala@lopuszno.pl) | Data utworznia: 04-11-13

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.440.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.


Numer ogłoszenia: 448134 - 2013; data zamieszczenia: 04.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łopuszno , ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3914009, faks 41 3914054.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lopuszno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.440.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

2. Wysokość kredytu: 1 440 000,00 PLN (słownie: jeden milion czterysta czterdzieści tysięcy złotych).

3. Kredyt postawiony zostanie do dyspozycji Zamawiającego w terminie 7 dni od podpisania umowy.

4. Kredyt pobierany będzie na wniosek Zamawiającego do dnia 30 grudnia 2013 roku w wysokości 1 440.000,00 zł

5. Zamawiający zobowiązuje się rozpocząć spłatę kredytu od 31.01.2017 r. i zakończyć 28.12.2022 r.

6. Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu od stycznia 2017 r., odsetki natomiast zamawiający będzie spłacać od grudnia 2013 r. Raty kapitału jak i odsetki płatne będą w okresach miesięcznych z ratą płatną na koniec każdego miesiąca tj. ostatniego dnia danego miesiąca za wyjątkiem ostatniej raty i ostatnich odsetek płatnych 28.12.2022 r. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty.

7. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (Stawka obowiązująca w jednomiesięcznym okresie odsetkowym, ustalana na bazie stawki WIBOR (Warsaw Interbank Offered Rate - warszawska średnia stopa procentowa oferowana dla pożyczek na polskim międzybankowym rynku pieniężnym) dla depozytów 1-miesięcznych, notowana w przedostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku) powiększone o stałą marżę Banku. Nie dopuszcza się kapitalizacji odsetek.

8. Prowizja zawierająca wszystkie opłaty związane z uruchomieniem kredytu, stanowi jednorazową opłatę przy każdej transzy, wyliczaną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu.

8a. Prowizja nie może przekraczać 0,2 % wartości kredytu.

9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w szczególności z tytułu: - przedterminowej spłaty kredytu - niewykorzystania części przyznanego kredytu - zmiany warunków zawartej umowy

10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu bądź poszczególnych transzy kredytu i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.

11. Strony dopuszczają w szczególnie uzasadnionym przypadku zmiany wysokości i terminy spłat kredytu/raty w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 14 dni roboczych przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego najdłużej do dwóch lat kalendarzowych ale mieszczący się w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.

12. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich.

13. Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie: a) prowizja wyrażona w procentach, w wartościach zapisanych w ofercie - płatna będzie przy wypłacie poszczególnych transz, z zastrzeżeniem pkt. 8a b) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na dzień 21.10.2013 r. stawka 2,59%). Pierwsze odsetki płatne będą dnia 30.12.2013,a następne odsetki naliczane będą w ratach miesięcznych na koniec każdego miesiąca za wyjątkiem ostatnich odsetek płatnych w dniu 28.12.2022r.

14. W przypadku spłaty zarówno kapitału jak i odsetek, jeśli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi następnego dnia roboczego po tym terminie.

15. Bank nie będzie pobierał odsetek, kar umownych i innych opłat za spłatę kredytu przed terminem lub wg nowego aneksowanego harmonogramu spłat.

16. Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Łopuszno wraz z deklaracją wekslową.

17. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć:

a) Opinię RIO o wnioskowanym kredycie.

18. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 Prawo Bankowe jako załącznika do umowy kredytowej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 72.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Decyzja wydana przez Prezesa NBP o wyrażeniu zgody na utworzenie banku lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub innego właściwego organu na prowadzenie działalności przez bank. Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek uprawnień do wykonywania określonej działalności, zamawiający wymaga ponadto złożenia aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lopuszno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łopuszno, ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno - pokój Nr 4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łopuszno, ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno - pokój Nr 5 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

   
« powrót

do góry

Urząd Gminy Łopuszno, ul. Konecka 12 26-070 Łopuszno, tel. (041) 391-40-01, (041) 391-40-09

Aplikacje internetowe,
© 2005-2025 ESC S.A.