OGŁOSZENIE O ZAWARCIU UMOWY
Napisał : Zenon Głowala (zenon.glowala@lopuszno.pl) | Data utworznia: 28-11-13
Zaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów dla Gminy Łopuszno w wysokości 3.688.000,00 zł.
28/11/2013 S231 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Udzielenie zamówienia - Procedura otwarta
Polska-Łopuszno: Usługi udzielania kredytu
2013/S 231-401468
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Łopuszno
ul. Konecka 12
Punkt kontaktowy: Urząd Gminy Łopuszno
Osoba do kontaktów: Barbara Kluk
26-070 Łopuszno
POLSKA
Tel.: +48 413914255
E-mail: skarbnik@lopuszno.pl
Faks: +48 413914054
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.lopuszno.pl/
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu
Zaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów dla Gminy Łopuszno w wysokości 3 688 000 PLN.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: PL331.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego w wysokości łącznej 3 688 000 PLN (słownie: trzy miliony sześćset osiemdziesiąt osiem tysięcy 00/100 złotych).
Spłaty rat kredytu (kapitału) dokonywane będą w ratach miesięcznych w terminie ostatniego dnia każdego miesiąca przez okres 72 miesięcy, poczynając od 31 stycznia 2017 r. Ostatnia rata kredytu do 31 grudnia 2022 r. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych - do stycznia 2017 r.
Spłata odsetek dokonywana będzie w okresach miesięcznych, od wykorzystanego kredytu. Termin spłaty odsetek przypada w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego. W przypadku, gdy wyznaczone terminy spłaty rat kredytu (bądź odsetek) przypadają w dzień wolny od pracy, uregulowanie należnej spłaty nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej, składającej się z sumy:
- stałej w okresie kredytowania marży banku
- zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla jednomiesięcznych depozytów bankowych (WIBOR-1M).
Do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie stawka WIBOR 1M z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym oprocentowanie będzie obowiązywać.
Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR-1M na dzień 18 września 2013 tj. 2,61% plus ewentualnie powiększone o stałą marżę Banku.
O wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca (bank) powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni roboczych od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywista liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę.
Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia kredytobiorcy. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. Zamawiający nie przewiduje dodatkowej formy zabezpieczenia pozyskiwanego kredytu poprzez podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji należności na podstawie tytułu wykonawczego obejmującego bankowy tytuł egzekucyjny wraz z klauzulą wykonalności w oparciu o art. 97 Ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r.
Kredyt zostanie wykorzystany w terminie do dnia 31.12.2013 r. Dokładna data i kwota uruchomienia kredytu zostanie podana przez Zamawiającego z jednodniowym wyprzedzeniem.
Zaciągnięty kredyt z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań jak niżej:
1. BS w Łopusznie a/KR-11-00451 z 21.06/.2011r. -1000000,00 zł. nr rach. bankowego 23 8499 0008 0000 0071 1000 0013
b/ KR-10-00762 z 26.07.2010r. - 1188000,00 zł.
nr rach. bankowego 77 8499 0008 0000 0071 1000 0011
2. BS w Kielcach a/000/11/JD004 z 20.12.2011r. - 500000,00 zł. nr rach. bankowego 59 8493 0004 0007 0062 3300 0003
b/000/11/JD001 z 25.08.2011r. - 1000000,00 zł. nr rach. bankowego 16 8493 0004 0007 0062 3300 0001.
Bank udzielający kredytu dokona spłaty powyższych zobowiązań na konta w/w banków nie później niż do dnia 31 grudnia 2013 r.
Źródłem spłaty będą wpływy z dochodów własnych Gminy Łopuszno.
Spłata kapitału nastąpi w następujący sposób tj.:
- w 2017 r. - 12 rat po 42 000 PLN,
- w 2018 r. - 12 rat po 42 000 PLN,
- w 2019 r. - 11 rat po 69 667,00 PLN i 1 rata 69 663 PLN,
- w 2020 r. - 12 rat po 42 000 PLN,
- w 2021 r. - 11 rat po 69 667,00 PLN i 1 rata 69 663 PLN,
- w 2022 r. - 12 rat po 42 000 PLN.
II.1.5)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.6)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.2) Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
II.2.1) Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
Wartość: 923 337,01 PLN
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystano aukcję elektroniczną: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
ZP.271.06.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Ogłoszenie o zamówieniu
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2013/S 196-338774 z dnia 9.10.2013
Inne wcześniejsze publikacje
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2013/S 204-353337 z dnia 19.10.2013
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Zamówienie nr: ZP.271.06.2013 Nazwa: Zaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów dla Gminy Łopuszno w wysokości 3.688.000,00 zł.
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
26.11.2013
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 1
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia
Bank Spółdzielczy w Łopusznie
ul. Przedborska 10
26-070 Łopuszno
POLSKA
E-mail: centrala@bslopuszno.pl
Tel.: +48 413914045
Faks: +48 413914045
V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 923 812,48 PLN
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 923 337,01 PLN
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.2)Informacje dodatkowe:
W nawiązaniu do art. 144 ust. 1 ustawy Pzp zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany.
Zamawiający przewiduje zmiany umowy w przypadku:
a) zmiany wysokości kwot rat kapitałowych przypadających do spłaty:
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości spłacanych rat kapitału w sytuacjach określonych w art. 243 ustawy o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013r. poz. 885), o czym powiadomi Wykonawcę, na 7 dni przed planowanym terminem spłaty raty,
b) obniżenia marży banku dokonanej na wniosek Zamawiającego:
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany marży banku jedynie poprzez jej obniżenie na wniosek Zamawiającego do poziomu oprocentowania oferowanego dla nowych kredytów udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego, w przypadku, gdy dojdzie u Wykonawcy do zmiany oprocentowania dla tych kredytów,
c) wcześniejszej spłaty kredytu przez Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie wcześniejszą spłatę kredytu w części bądź całości, w przypadku gdy z sytuacji ekonomicznej Zamawiającego wynikać będzie nadwyżka środków finansowych. W takiej sytuacji Wykonawca nie obciąży Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tego tytułu.
Zmiany treści umowy następują w formie aneksu.
W nawiązaniu do art. 144 ust. 2 ustawy Pzp zmiana umowy dokonana w innych przypadkach niż określono powyżej podlega unieważnieniu.
VI.3)Procedury odwoławcze
VI.3.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl/
Faks: +48 224587800
VI.3.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, zgodnie z art. 179 ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3. Środkami ochrony prawnej, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej są:
a) odwołanie,
b) skarga do sądu.
4. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp. Kwestie odnoszące się do odwołania są przedstawione szczegółowo od art. 180 do art. 198 ustawy Pzp.
5. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej Zamawiającemu i Wykonawcy oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Kwestie dotyczące skargi zostały uregulowane szczegółowo od art. 198a do 198g ustawy Pzp.
VI.3.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Departament Odwołań Krajowej Izby
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.4)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
26.11.2013