MATEMATYKA DA SIĘ LUBIĆ
Napisał : Michał Nyga (michal.nyga@lopuszno.pl) | Data utworznia: 23-05-17

ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z MATEMATYKI REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU „Gimnazjum bez barier".
Dodatkowe zajęcia edukacyjne z matematyki przeznaczone są dla uczniów klas I - III gimnazjum.
W projekcie zostały przewidziane zajęcia rozwijające dla dzieci, które chcą pogłębić swoją wiedzę
i umiejętności oraz zajęcia wyrównawcze, których celem jest uzupełnienie zaległości i braków z zakresu różnych pojęć i zagadnień matematycznych. Nadrzędnym celem zajęć jest rozwijanie zdolności
i zainteresowań uczniów, rozwijanie postawy twórczej, wyobraźni i myślenia oraz wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce.

Dzięki funduszom unijnym została urządzona nowoczesna pracownia matematyczna. Zakupiono komplet nowych mebli: ławki, krzesełka uczniowskie, szafy i regały na sprzęt i pomoce dydaktyczne, rolety zaciemniające salę do projekcji multimedialnych. Zamontowana została tablica interaktywna z laptopem
i oprogramowaniem, drukarka wielofunkcyjna oraz tablica suchościeralna . Tablica interaktywna to rewelacyjne narzędzie dydaktyczne umożliwiające aktywną prezentację różnorodnych treści. W połączeniu
z komputerem i projektorem multimedialnym działa jak duży ekran dotykowy. Dzięki temu stojąc przy tablicy uczeń może korzystać z wszystkich funkcji komputera. Wykorzystanie tablicy interaktywnej sprawia,
że uczniowie są bardziej skoncentrowani i kreatywni, lepiej współpracują z nauczycielem i innymi uczniami, wzrasta ich motywacja do nauki. Natomiast za sprawą dobrej jakości oprogramowania tablica staje się czymś więcej niż kolejną nowinką technologiczną. Nauczyciel otrzymuje możliwość prezentowania i ćwiczenia materiału w bardziej atrakcyjny i dynamiczny sposób, natomiast uczeń angażuje się, dłużej skupia uwagę i nie nudzi się. Wykorzystanie różnych bodźców zapewnia uczniom o różnych stylach uczenia się, możliwość nauki w sposób przez nich preferowany i pozwala wyzwolić ich potencjał.

Dzięki zakupionym pomocom dydaktycznym dzieci na zajęciach pracują chętnie i z zaangażowaniem.
Są zainteresowane pozyskiwaniem wiedzy i rozwijaniem swoich uzdolnień, dlatego najczęściej stosowane
są metody problemowe, aktywizujące i praktycznego działania.
Zajęcia projektowe oparte są na prowadzeniu eksperymentów, obserwacji, gier dydaktycznych oraz zadań problemowych. Podstawą pracy uczniów w tym projekcie jest:
• praca w grupach - podział ról, zadań, wypracowanie koncepcji działania
• konsultacje z nauczycielem który pełni rolę konsultanta, doradcy, eksperta
• współpraca pomiędzy grupami - wymiana informacji, materiałów, wiedzy
• prezentowanie wyników i wiedzy np. poprzez przygotowanie prezentacji multimedialnej lub zaprezentowanie doświadczenia, eksperymentu oraz omówienie i wyjaśnienie jego wyników
• rozwiązywanie interaktywnych testów.
Zgodnie z umową o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu wynosi: 827462,50 zł zaś dofinansowanie 699622,50 zł i stanowi nie więcej niż 84,55% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu, wkład własny niepieniężny w wysokości 127840,00 zł