Ogłoszenie Nr 1/2010 Urząd Gminy w Łopusznie ul. Konecka 12 26-070 Łopuszno ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
Napisał : Michał Nyga (michal.nyga@lopuszno.pl) | Data utworznia: 30-12-10
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Opis stanowiska:
Wykonywanie zadań z zakresu:
- Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- wynikających z przepisów prawnych, o aktach Stanu Cywilnego
Szczegółowy zakres czynności- Strona Biuletynu Informacji Publicznej
Wymagania wobec kandydatów
- wykształcenie prawnicze lub administracyjne z tytułem magistra lub podyplomowe studia administracyjne,
- co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub biurach jednostek samorządu terytorialnego
lub w służbie cywilnej, lub
- w urzędach państwowych, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
- znajomość ustawy o aktach stanu cywilnego
- znajomości przepisów w zakresie prawa administracyjnego i kodeksu postępowego administracyjnego
- biegła znajomość obsługi komputera ( pakiet MS Office)
Dodatkowe wymagania:
- doświadczenie zawodowe
- umiejętności organizacyjne
- dyspozycyjność
Wymagane dokumenty
1. List motywacyjny
2 Życiorys (CV)
3. Kserokopia dyplomu lub odpis ukończenia studiów wyższych o których mowa w wymaganiach wobec kandydata.
4. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na udostępnienie danych osobowych.
5 Oświadczenie kandydata o zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo Skarbowe.
6. Kserokopie świadectwa (świadectw) pracy.
Termin i miejsce składania dokumentów.
-14.01.2011 r. do godz. 11.00
- miejsce Sekretariat Urzędu Gminy w Łopusznie pokój Nr 5
Termin otwarcia ofert:
-14.01.2011 r.
- godz. 12.00
Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze (brutto)
- min. 1900zł - max 4600 zł do ustalenia
Zatrudnienie na okres:
- na czas określony
Termin zatrudnienia
- 01.02.2011 r.
Podanie informacji o rozstrzygnięciu
- do dnia 25.01.2011 r.
Wyłoniony kandydat jest zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności.
Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną.
Informacje
Dokumenty otrzymane po terminie nie będą rozpatrzone
ZAKRES CZYNNOŚCI
1. Wykonywanie spraw z zakresu kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz zadań wynikających z przepisów prawnych o aktach stanu cywilnego.
2. Sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydawanie z nich odpisów.
3. Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa konkordatowego.
4. Zawieranie małżeństw cywilnych.
5. Sporządzanie aktów małżeństwa na podstawie zaświadczenia przekazanego przez Proboszczów parafii.
6. Wymiana dokumentów pomiędzy innymi urzędami stanu cywilnego dotyczących aktów Małżeństw.
7. Wydawanie decyzji w sprawach:
- sprostowania oczywistych błędów pisarskich w aktach stanu cywilnego,
- zezwolenia na zawarcie związku małżeńskiego bez miesięcznego okresu wyczekiwania.
8. Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą.
9. Przyjmowanie oświadczeń w sprawach uznania dziecka, jak również nadania dziecku pochodzącemu spoza małżeństwa nazwiska męża matki.
10. Występowanie z wnioskiem do sądów o unieważnienie istniejących, błędnie sporządzonych aktów stanu cywilnego.
11. Dokonywanie przypisów i zmian dodatkowych w aktach stanu cywilnego napływających z innych USC, jak również z sądu.
12. Prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego.
13. Występowanie z wnioskiem do Prezydenta RP o nadanie medali „Za długoletnie pożycie małżeńskie oraz przygotowanie uroczystości związanych z ich wręczeniem.
14. Przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński i wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa.
- wstąpienie w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- stwierdzeniu legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w prawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
15. Wywieszanie w lokalu USC ogłoszeń o postanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane, powiadamianie sądów o zdarzeniach uzasadniających wszczęcie postępowania z urzędu.
16. Ustanowienie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie.
17. Składanie na wezwanie sądów urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
18. Współpraca z sądami opiekuńczymi.
19. Należyte prowadzenie ksiąg, rejestrów i aktów zbiorczych, właściwe ich przechowywanie, zabezpieczenie przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą oraz dostępem osób trzecich.
20. Wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W".
21. Wykonuje inne czynności nie objęte niniejszym zakresem na polecenie służbowe Wójta Gminy, Sekretarza Gminy.
22. Przestrzeganie obowiązujących zasad organizacji i dyscypliny pracy a w szczególności art. 100 Kodeksu Pracy oraz zasad wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
23. Symbol - USC.
Wójt Gminy
/ - / Zdzisław Oleksiewicz