Sprawa: Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o dokonanych wpisach w księgach stanu cywilnego
Wymagane dokumenty i załączniki:
• Podanie o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego,
• Do wglądu - dokument tożsamości.
Opłata skarbowa na rachunek bankowy: 84 8499 0008 0000 0071 2000 0003
• Odpis skrócony - opłata skarbowa - 22 zł.
• Odpis zupełny - opłata skarbowa - 33 zł.
• Zaświadczenie o dokonanych lub o ich braku oraz za zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 24 zł.
Termin załatwienia sprawy:
• Niezwłocznie po wpłynięciu podania.
Sposób i miejsce załatwienia sprawy:
• Urząd Stanu Cywilnego w Łopusznie, ul. Konecka 12; 26-070 Łopuszno, tel. (41) 39 14 001; (41) 39 14 009, wew. 22
• Sporządzenie odpisu, zaświadczenia.
Odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
• Kierownik USC - Szymon Jarzyna.
Wynik postępowania:
• Odpis zupełny lub odpis skrócony aktu stanu cywilnego.
Tryb odwoławczy:
• Nie dotyczy.
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 29 września 1986r.- prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U.
z 2011r. Nr 212, poz. 1264)
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Uwagi:
• O dokumenty stanu cywilnego może starać się osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, lub przedstawiciel ustawowy oraz każdy kto wykaże w tym interes prawny.
Napisał: root (webmaster@escsa.pl)
Data utworzenia: 29-04-08